beste bluessong

  • black sun

    wat is volgens jullie de beste bluessong en waarom? laat ik n voorzetje geven: mijns inziens is bedside blues door jim thompkins de beste bluessong. okee, verschil met mij van mening, ga tegen mij in, sla me om mijn oren en geef te kennen wat volgens jullie de beste bluessong is. misschien dat zo deze site, die op zich n pracht initiatief is, gaat leven. black sun

  • Robert

    De beste bluessong vind ik ‘Sweet Home Chicago’ van Robert Johnson. Dit nummer is onnoemelijk vaak gecovered en heeft talloze bluesgiganten beinvloedt.

    Groeten,

    Robert

  • Frank

    De beste bluessong is ‘SWEET LITTLE ANGEL’ van BB King!

    Frank

  • Ted Winter

    The Sky is Cryin' van Elmore james, later veelvuldig gecoverd door oa SRV!

  • Harry Konig

    Texas Flood van SRV!!!

  • Pimmie

    Beste blues song ? Maak zelf je blues song met mede werking van 6 bands….

    check :

    http://www.geocities.com/verhaalaandewaal/index.htm

  • winston

    De beste bluessong zal ongetwijfeld Tin Pan Alley in de versie van Stevie Ray Vaughan zijn.

  • Aadje

    My baby left me for the garbidgeman! Big Bill Broonzy

  • Vincent

    Wat zal ik opperen als zijnde de beste bluessong? Robert Johnson, te mooi en te moeilijk om er een van te kiezen: ‘Kind hearted woman blues’, ‘Hellhound on my trail’, ga maar door… Misschien dan Elmore James of Hound Dog Taylor, Big Joe Williams, T-Model Ford of Muddy Waters… Twijfel… Nu is het weer dit, over een maandje weer wat anders. Blind Willie McTell, Lightnin' Hopkins, SRV, bedenkelijke vraag eigenlijk. Altijd weer terug komend en iedere keer weer nieuw als je het zelfs voor de honderdste keer beluistert blijft dan toch Robert Johnson, wonderdiep, glashelder en sexueel getint: “phonograph blues”!

    Vincent

  • Luit

    De beste bluessong is dat nummer dat jou het meeste raakt. Dat is het mooie van blues. Voor iedere stemming is er wel een bluessong die je op dat moment het meest raakt en dat nummer is op dat moment het beste nummer.

    Je kunt wel een favoriet hebben, maar dat maakt die specifieke song niet meteen beter dan een andere.

    Mijn favourieten ? ‘key to the highway’ (Buddy Guy & Junior Wells), ‘little red rooster’ in de uitvoering van de Stones (met Brian Jones), “When love comes to town” (BB King, live, dus zonder U2), ‘Worried life blues’, Eric Clapton (1978, live),

    Tin pan alley, SRV en zo kan ik er nog wel wat bedenken….