beste bluessong

  • Aar

    Double Trouble, (uitvoering E.C.) Clapton in topvorm, een tijdje geleden oke, maar een heerlijke sfeer, perfect tempo. De juiste snaar!

  • bluescruiser

    Wat Luit zegt snijdt best hout. Als kleine variant hierop: Mijn all-time favourite song is Gimme a Pigfoot and a bottle of beer. Om in de verschillende gemoedstoestanden waarop Luit zinspeelt iets aan de song te hebben, heb ik er verschillende versies van - min of meer toevallig verkregen. Billie Holiday zingt de song byzonder mooi, maar ook de versie van Bessie Smith is dik in orde. Als toetje is er dan nog Trouble in Mind door Big Walter Horton (Pfffff……….., daar krijg ik echt kippenvel van.

  • Sander

    Het noemen van het beste blues nummer heeft volgens mij niet veel zin. Dat verandert bij mij tenminste nogal eens. Het is erg stemming bepalend en ik kan nu wel een nummer noemen maar daar ben ik het morgen al niet meer mee eens. Daarom ben ik het met je eens dat bedsideblues het beste bluesnummer is maar als je welk nummer dan ook van Robert Johnson had genoemd had ik je ook geen ongelijk kunnen geven. maar goed euh de groeten dan maar!

  • Sip

    Hm Moeilijk, maar wat dacht je van the house of the rising sun in the uitvoering van Pete Seeger & Weavers? Je gaat bijna meehuilen

  • mack

    Angel of mercy - Albert Collins.